Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
No Fear
#1
Od pewnego czasu mam problem z moim flipperkiem.
Po włączeniu go i uruchomieniu gry równoczesne naciśnięcie przycisków flippera powoduje restart maszyny. Objaw ten zanika jeżeli flipper "rozgrzeje" się kilka godzin.
Dodatkowo zauważyłem, że jak jest zimny zdarza się również:
- przy kilku dość szybkich uderzeniach czasami wyłącza się dźwięk (powraca on po zakończeniu bili)
- uderzanie w prawą łapkę "zalicza" jakby bila wpadła do czaszki

Jakieś rady co mogę sprawdzić? Co może być powodem takich problemów?
XIX
Odpowiedz
#2
Z tymi dwoma przyciskami naraz to jest problem z napięciem jakiś - sugeruję pytanie do Mirka - on ostatnio naprawiał to w mojej Corvecie. Pewnie i reszta problemów ma związek z prądem.
Odpowiedz
#3
Powodów restartu jest mnóstwo. Oto kilka z nich:

1. Uszkodzone mostki prostownicze. Nie pamiętam ich numerów (chyba BR3 i BR4), w każdym bądź razie znajdują się po prawej stronie PowerDriver Board (ta największa płyta) i jest do nich przykręcony jeden wspólny duży radiator.

2. Uszkodzone kondensatory, takie duże (pojemność 15000 uF) obok wspomnianych wyżej mostków.

3. Niestabilne napięcie wejściowe.

4. Wypalone wtyczki/gniazda/zimne luty na wtyczkach doprowadzających napięcie do PowerDriver Boarda (o ile dobrze pamiętam to jest J101 i J102).

5. Wypalone wtyczki/gniazda/łącznik pomiędzy PowerDriver a CPU Board (to jest ta podłużna płyta po lewej stronie PowerDriver).

6. Pęknięta, zabrudzona podstawka chipu ASIC na CPU Board(chyba U9 - to jedyny układ w obudowie PLCC, kwadratowy, 84 piny). W moim RoadShow miałem takie akcje jak zanikający dźwięk, resety, niedziałająca kolumna switchy, palące się chipy ULN2803 (U20). Wszystko to (oprócz resetów) zniknęło po wymianie tej podstawki.

*UWAGA* Wymianę mostków i kondensatorów trzeba robić ostrożnie, ponieważ bardzo łatwo uszkodzić tulejki wewnątrz otworów lutowniczych łączących dwie strony płyty. Szczególnie łatwo to zrobić przy wymianie kondensatorów. A wymiana podstawki PLCC to już jest naprawdę wyższa szkoła jazdy przy pomocy lutownicy i odsysarki "pompki".

To tak na początek... Smile
Odpowiedz
#4
http://techniek.flipperwinkel.nl/wpc/index2.htm#reset

Tu masz bardzo dobre opracowanie różnych problemów związanych z resetami.
Odpowiedz
#5
BR1 i BR2 na 100 % do wymiany ;-)
Subaru Impreza WRX , Wersja Limitowana " UK 300"

Nr. 244 ,Chargespeed Body + PPP (Prodrive Performance Pack )
Odpowiedz
#6
Co do Mirka to oczywiście z nim rozmawiałem, poradził sprawdzić napięcie w gniazdku.
Widzę, że wszyscy o tym piszą wiec muszę zaopatrzyć się w jakiś sprzęt aby to potwierdzić/wykluczyć.
Pozostałe rady są chyba ponad moje amatorskie siły ale na spokojnie się przyglądnę tym elementom.

Dzięki za sugestie.
XIX
Odpowiedz
#7
Siwy napisał(a):Co do Mirka to oczywiście z nim rozmawiałem, poradził sprawdzić napięcie w gniazdku.

jakby było za niskie sprawdź ja są ustawione zwory napięciowe, taka wtyczka z kabelkami idącymi "do nikąd" /tylko z wtyczki do wtyczki/ widoczna na dole po otwarciu przednich drzwiczek Idea
A gdyby geje opanowały nasze dzieje, to skąd na świecie brały by się geje ???



http://www.pinballowners.com/jarnie
Odpowiedz
#8
skyline napisał(a):BR1 i BR2 na 100 % do wymiany ;-)
skoro mówisz, że na 100% to trzeba rozglądnąć się za częściami zamiennymi.
W manualu BR1-5 oznaczone są jako "5100-09690-00 Bridge, 35A, Rect., 200v"
znalazłem coś takiego w USA:
Bridge Rectifier 35A 600W KBPC3506W (wire Leads) (repl 5100-09690-00)
oraz w PL:
Mostek prostowniczy; 600V; 35A; MB-25W; drut Ø0,9mm
powinno się chyba nadać,
teraz tylko znaleźć kogoś kto mi to przelutuje ;-)
XIX
Odpowiedz
#9
Siwy napisał(a):
skyline napisał(a):BR1 i BR2 na 100 % do wymiany ;-)
skoro mówisz, że na 100% to trzeba rozglądnąć się za częściami zamiennymi.
W manualu BR1-5 oznaczone są jako "5100-09690-00 Bridge, 35A, Rect., 200v"
znalazłem coś takiego w USA:
Bridge Rectifier 35A 600W KBPC3506W (wire Leads) (repl 5100-09690-00)
oraz w PL:
Mostek prostowniczy; 600V; 35A; MB-25W; drut Ø0,9mm
powinno się chyba nadać,
teraz tylko znaleźć kogoś kto mi to przelutuje ;-)


dokladnie Smile
Subaru Impreza WRX , Wersja Limitowana " UK 300"

Nr. 244 ,Chargespeed Body + PPP (Prodrive Performance Pack )
Odpowiedz
#10
To jest mostek BR2 ale dla świętego spokoju wymień też BR1(są koło siebie).
Kup takie mostki jak piszesz wyciąg płytę(wtyczki możesz sobie opisać) i zanieś do najbliższego serwisu RTV.Powinni Ci to zrobić na miejscu bo to jest proste.
Zwróć uwagę na wyprowadzenia w mostku ma być drut bo mogą ci wcisnąć na konektorki.
Odpowiedz
#11
Jak już wyciągnę tę płytę - a nie będzie to łatwe bo jakiś "kowal" w niej grzebał - to przelutuję wszystkie mostki BR1 do BR5 a przy okazji pewnie też 5 kondensatorów elektrolitycznych; 15mF; 35V
Mam znajomego elektronika, który lutuje mi kondensatory w płytach głównych tunerów i komputerów to chyba da radę ;-)
XIX
Odpowiedz
#12
Szczerze powiem że ja nie widzę sensu wymieniać wszystkich mostków i elektrolitów.
BR1,BR2,C5,C7 i szafa gra!
No chyba że chcesz mieć...prawie nową płytę :-D
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości