No Fear - Wersja do druku +- Forum Flipperowe (https://forum.flippery.org.pl) +-- Dział: Warsztat (https://forum.flippery.org.pl/forumdisplay.php?fid=107) +--- Dział: Awaria! - prośba o pomoc (https://forum.flippery.org.pl/forumdisplay.php?fid=38) +--- Wątek: No Fear (/showthread.php?tid=754) |
No Fear - Siwy - 25/11/2013 Od pewnego czasu mam problem z moim flipperkiem. Po włączeniu go i uruchomieniu gry równoczesne naciśnięcie przycisków flippera powoduje restart maszyny. Objaw ten zanika jeżeli flipper "rozgrzeje" się kilka godzin. Dodatkowo zauważyłem, że jak jest zimny zdarza się również: - przy kilku dość szybkich uderzeniach czasami wyłącza się dźwięk (powraca on po zakończeniu bili) - uderzanie w prawą łapkę "zalicza" jakby bila wpadła do czaszki Jakieś rady co mogę sprawdzić? Co może być powodem takich problemów? - printimus - 25/11/2013 Z tymi dwoma przyciskami naraz to jest problem z napięciem jakiś - sugeruję pytanie do Mirka - on ostatnio naprawiał to w mojej Corvecie. Pewnie i reszta problemów ma związek z prądem. - dyleck - 25/11/2013 Powodów restartu jest mnóstwo. Oto kilka z nich: 1. Uszkodzone mostki prostownicze. Nie pamiętam ich numerów (chyba BR3 i BR4), w każdym bądź razie znajdują się po prawej stronie PowerDriver Board (ta największa płyta) i jest do nich przykręcony jeden wspólny duży radiator. 2. Uszkodzone kondensatory, takie duże (pojemność 15000 uF) obok wspomnianych wyżej mostków. 3. Niestabilne napięcie wejściowe. 4. Wypalone wtyczki/gniazda/zimne luty na wtyczkach doprowadzających napięcie do PowerDriver Boarda (o ile dobrze pamiętam to jest J101 i J102). 5. Wypalone wtyczki/gniazda/łącznik pomiędzy PowerDriver a CPU Board (to jest ta podłużna płyta po lewej stronie PowerDriver). 6. Pęknięta, zabrudzona podstawka chipu ASIC na CPU Board(chyba U9 - to jedyny układ w obudowie PLCC, kwadratowy, 84 piny). W moim RoadShow miałem takie akcje jak zanikający dźwięk, resety, niedziałająca kolumna switchy, palące się chipy ULN2803 (U20). Wszystko to (oprócz resetów) zniknęło po wymianie tej podstawki. *UWAGA* Wymianę mostków i kondensatorów trzeba robić ostrożnie, ponieważ bardzo łatwo uszkodzić tulejki wewnątrz otworów lutowniczych łączących dwie strony płyty. Szczególnie łatwo to zrobić przy wymianie kondensatorów. A wymiana podstawki PLCC to już jest naprawdę wyższa szkoła jazdy przy pomocy lutownicy i odsysarki "pompki". To tak na początek... - dyleck - 25/11/2013 http://techniek.flipperwinkel.nl/wpc/index2.htm#reset Tu masz bardzo dobre opracowanie różnych problemów związanych z resetami. - skyline - 25/11/2013 BR1 i BR2 na 100 % do wymiany ;-) - Siwy - 25/11/2013 Co do Mirka to oczywiście z nim rozmawiałem, poradził sprawdzić napięcie w gniazdku. Widzę, że wszyscy o tym piszą wiec muszę zaopatrzyć się w jakiś sprzęt aby to potwierdzić/wykluczyć. Pozostałe rady są chyba ponad moje amatorskie siły ale na spokojnie się przyglądnę tym elementom. Dzięki za sugestie. - Jarnie - 25/11/2013 Siwy napisał(a):Co do Mirka to oczywiście z nim rozmawiałem, poradził sprawdzić napięcie w gniazdku. jakby było za niskie sprawdź ja są ustawione zwory napięciowe, taka wtyczka z kabelkami idącymi "do nikąd" /tylko z wtyczki do wtyczki/ widoczna na dole po otwarciu przednich drzwiczek - Siwy - 25/11/2013 skyline napisał(a):BR1 i BR2 na 100 % do wymiany ;-)skoro mówisz, że na 100% to trzeba rozglądnąć się za częściami zamiennymi. W manualu BR1-5 oznaczone są jako "5100-09690-00 Bridge, 35A, Rect., 200v" znalazłem coś takiego w USA: Bridge Rectifier 35A 600W KBPC3506W (wire Leads) (repl 5100-09690-00) oraz w PL: Mostek prostowniczy; 600V; 35A; MB-25W; drut Ø0,9mm powinno się chyba nadać, teraz tylko znaleźć kogoś kto mi to przelutuje ;-) - skyline - 25/11/2013 Siwy napisał(a):skyline napisał(a):BR1 i BR2 na 100 % do wymiany ;-)skoro mówisz, że na 100% to trzeba rozglądnąć się za częściami zamiennymi. dokladnie - York - 25/11/2013 To jest mostek BR2 ale dla świętego spokoju wymień też BR1(są koło siebie). Kup takie mostki jak piszesz wyciąg płytę(wtyczki możesz sobie opisać) i zanieś do najbliższego serwisu RTV.Powinni Ci to zrobić na miejscu bo to jest proste. Zwróć uwagę na wyprowadzenia w mostku ma być drut bo mogą ci wcisnąć na konektorki. - Siwy - 25/11/2013 Jak już wyciągnę tę płytę - a nie będzie to łatwe bo jakiś "kowal" w niej grzebał - to przelutuję wszystkie mostki BR1 do BR5 a przy okazji pewnie też 5 kondensatorów elektrolitycznych; 15mF; 35V Mam znajomego elektronika, który lutuje mi kondensatory w płytach głównych tunerów i komputerów to chyba da radę ;-) - York - 25/11/2013 Szczerze powiem że ja nie widzę sensu wymieniać wszystkich mostków i elektrolitów. BR1,BR2,C5,C7 i szafa gra! No chyba że chcesz mieć...prawie nową płytę :-D |