Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jackbot, niedziałające cewki
#1
Witam. Proszę forumowiczów o pomoc. Może ukierunkują mnie na zlokalizowanie źródła poniżej opisanych usterek. Flipper Jackbot zepsuł się podczas gry, zaczął wyświetlać informacje o błędach z jednej kolumny switch matrix. Wymieniłem scalaka U20 (UNL-2803). Od tego momentu informacje o błędach nie są wyświetlane, ale po załączeniu gry nie działają flippery, cewka podająca kule z magazynka działa zbyt słabo i nie daje rady podać kuli. Domyślam się, że jest problem z wysokim napięciem. Zgodnie z instrukcją podczas załączonego High Voltage diody led2 i led3 powinny być wyłączone, u mnie led2 świeci a led3 miga. Ponadto nie można ściszyć głośników na poziom poniżej 8, a wcześniej ta funkcja działała bezproblemowo. Jeżeli ktoś ma sugestie pomocne dla powyższych problemów to poproszę. Dziękuję i pozdrawiam
Odpowiedz
#2
Glosnosc ponizej 8 jest do odblokowania w ktoryms menu.
Mezik
Odpowiedz
#3
Takie zachowanie LEDów wskazuje na problem z napięciem +18 V (mostek BR1 bezpiecznik F114) Czy LED 6 świeci się? Co do uszkodzeń switch matrix - przeprowadziłeś pełen test?
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Odpowiedz
#4
Bezpiecznik F114 sprawny, dioda led6 świeci, co konkretnie oznacza "pełen test switch matrix"?
Odpowiedz
#5
Oznacza sprawdzenie za pomocą testu fabrycznego działanie wszystkich switch'ów. Zmierz napięcie w punkcie TP8 (obok złączki J101 z prawej strony płyty).
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Odpowiedz
#6
Napięcie w punkcie TP8 waha się 15,8-16,5 volta. W testach wszystko OK z wyjątkiem testu ramy góra/dół nie działa. Po włączeni automat chce wyświetlenia raportu. Raport o treści: check up/dn. ramp and ramp down sw. Po odłączeniu i ponownym podłączeniu zasilania podtrzymującego (baterie 3xR6) komunikat przez jakiś czas się nie pojawia. Myślę, że komunikat jest ściśle związany z niedziałającymi cewkami od rampy.
Odpowiedz
#7
Czyli oprócz fliperów (łapek) nie działają inne cewki? Możesz podać które?
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Odpowiedz
#8
Mezik miał rację, blokada min głośności jest w menu A.1 28 minimum volume override. Dziękuje Mezik.
Jeżeli chodzi o cewki to epidemia jest całkowita. Nie działają wszystkie!
Odpowiedz
#9
A do testów podparłeś czymś security switch w otwartych drzwiczkach?
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Odpowiedz
#10
Nie, a co to zmieni?
Odpowiedz
#11
Jeśli ten switch jest otwarty to nie ma napięcia na cewkach i flasherach. Mowa o dwóch białych plastikowych switchach z lewej strony za drzwiczkami.
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Odpowiedz
#12
Rozumiem. Przy zamkniętych drzwiczkach uruchamiam grę. Cewka podająca kulę do wybijaka stuka cały czas anemicznie i nie daje rady wybić kuli. Mając zdjętą szybę dociskam pierścienie przy grzybach, czujniki przy sling shot, strącam komplet drop target. Oprócz naliczenia punktów nie ma żadnej reakcji cewek. Mam taką hipotezę, że napięcia są ok, ale element odpowiedzialny za skierowanie high voltage do playfildu nie działa prawidłowo. Czyli automat widzi zamknięte drzwiczki, chce podać wysokie napięcie, ale element za to odpowiedzialny nie wykonuje tego. Który element decyduje o podaniu wysokiego napięcia do cewek?
Odpowiedz
#13
Nie tak. Drzwiczki zamknięte, włączasz maszynę, ładują się kondensatory w układzie zasilania cewek. Otwierasz drzwiczki, security switch rozłąca zasilanie tego układu, ale kondensatory trzymają jakiś czas napięcie i cewka stuka, ale coraz słabiej. Przy zamkniętych drzwiczkach musi działać. Dopiero, jak się upewnisz, że nie działa ruszymy dalej z problemem.
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Odpowiedz
#14
W mojej ocenie cewka stuka tak samo i w czasie nie słabnie. Po jakimś czasie flipper zaczyna szukać kul i po kolei sprawdza też słabo cewkami w dołkach i otwiera silniczkiem visor. Cewka rampy tez słabiutko próbuje się poruszać. Cewki grzybów, sling shot i drop target ani drgną.
Odpowiedz
#15
Wejdź w solenoid test, jedną ręką wciśnij i trzymaj oba białe switche za drzwiczkami, drugą "przeleć" wszystkie cewki w teście i napisz, co Ci wyszło.
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości