Liczba postów: 1,461
Liczba wątków: 85
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
0
Dzialalo tylko swiatlo w tym kogucie swietlnym, ale silniczek nie krecil, wystawaly z nie go dwa cieniutkie przewody, jeden byl nie podlaczony. Kombinowalem tam z podlaczeniem az zrobilem zware na tej ostatniej plytce z dwoma ceramicznymi kondesatorami ( chyba kondensatory )
Polutowalem nowe czesci, dzisiaj przyszedl nowy silniczek i nie kreci, tylko tak jakby bzyczy
Sprawdzalaem na zasilaczu 12V a nawet na 6V i silniczek kreci,
Prosze o podpowiedz
Liczba postów: 1,458
Liczba wątków: 25
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
119
Do sprawdzenia jest kilka miejsc: Triac Driver Assy, 2X10 W resistor assy i Power Driver Board. Zaczynając po kolei należy sprawdzić, czy z J104 na PDB wychodzi 48 V napięcia przemiennego i dochodzi do TDA na złączkę J2 oraz czy na złączce J1 TDA między pinami 1 i 4 (przy założonej wtyczce oczywiście) jest ok. 24 V stałego. Jeżeli napięcia są poprawne i duże, ceramiczne rezystory (nie kondensatory) są dobre, to szukamy problemu ze sterowaniem. Jeśli na PDB zwieramy kolektor Q22 (blaszkę z dziurką) za pomocą kawałka przewodu do masy i "kogut" nie startuje, to szukamy usterki na TDA. Tu możliwości są dwie: albo triac Q1 (najpewniej) albo scalaczek MOC3030 (duża szansa, że przetrwał). Tyle na początek.
EDIT
TDA i płytka z dużymi rezystorami są w "głowie" pod górną dechą.
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Liczba postów: 1,461
Liczba wątków: 85
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
0
Dzięki, powalczę i dam znać ;-)
Liczba postów: 1,675
Liczba wątków: 167
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
1
Przejmuje paleczke z naprawa
Na zarowke ktora swieci idzie ok 12 v pradu ZMIENNEGO
Silniczek ktory jest zainstalowany jest na prad STALY
Jak przyloze 12 v smiga.
Czynoryginalny silniczek jest na prad zmienny?
Czy moge poprostu tuz przed silniczkiem mostkiem zrobic sobie prad staly i w przyszlosci nie wystapia zadne problemy?
Zasilanie jest brane z j104 piny 4-5
Mezik
Liczba postów: 1,458
Liczba wątków: 25
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
119
Instrukcja nie precyzuje, czy jest to silnik prądu stałego, czy przemiennego. Piszą jedynie, że jest to "12 V motor - 100RPM". Elektronika podaje z pewnością napięcie przemienne (triak jest "diodą" dwukierunkową) które na rezystorach mocy jest redukowane do 12 V (za TDA jest 48 V). Nie mam wystarczającej wiedzy, aby stwierdzić, że silnik prądu stałego ruszy zasilany prądem przemiennym.
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Liczba postów: 1,675
Liczba wątków: 167
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
1
A no wlasnie bo nie rusza tylko sie trzesie. Wiec pomyslalem sobie ze wstawie mostek i za nim juz bede mial staly prad i wszystko powinno smigac. Ze zdjec na necie wyglada ze musi to byc silniczek pradu zmiennego (w oryginale) ale Polska krajem przerobek wiec dzialam!
Mezik
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
według mnie jest prądu zmiennego, tylko z zapadkowym urządzenie rozruchowym. Jeżeli się trzęsie tzn urządzenie uszkodzone. Spróbuj ruszyć ręką ośkę, powinie wystartować.
Taki silniczek jest w BK200, Cyclone i Pinbot
Liczba postów: 1,675
Liczba wątków: 167
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
1
Zgadza sie powinien byc na zmienny a jest na staly wsadzilem przed silniczkiem mostek i juz jest stale. Czy nie wartaloby jakiegos kondensatora tam jeszcze umiescic?
Mezik
Liczba postów: 201
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
High Score ID: XIX
Podepnę się pod temat bo mam mały problem z moim egzemplarzem.
Mogę normalnie grać ale jak przychodzi do "video mode" nie działa prawy flipper i nie mogę skręcać w prawo. W lewo mogę, w prawo nie mogę
Jakieś sugestie co to może być? Co powinienem sprawdzić?
XIX
Liczba postów: 1,458
Liczba wątków: 25
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
119
Zamienić płytki z optami przy przyciskach do fliperów. Jeśli nie będzie działać lewa łapka, to już wiesz. Jeżeli dalej nie będzie działać prawy fliper, to szukaj na płytce Flipptronic.
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Liczba postów: 47
Liczba wątków: 9
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
w moim getaway'u nie ma optyki na przyciskach. Sa tylko blaszki, i prawy ma 3 styki..
Liczba postów: 1,458
Liczba wątków: 25
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
119
Osz qrde... taka skleroza?? Cóż, latka lecą. Ale fliptronic jest. Jeśli nie działa przycisk w trybie video, to szukałbym właśnie tam. Ale zacząć należy od testu switch matrix.
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Liczba postów: 1,741
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
1
High Score ID: JJJ
z tego co pamiętam miałem taką usterkę w T-2 , lewa łapka nie robiła "lane change" a co za tym idzie nie dało się przejść video... odpowiedzialny był za to taki dinksik z sześcioma nóżkami, było ich 2 szt. jeden odpowiedzialny za lewą drugi za prawą stronę, jak znajdę widok płyty to napiszę
winowajca nazywa się 4N25 opto isolator /U7 i U8/
Liczba postów: 1,458
Liczba wątków: 25
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
119
Może się mylę, ale tak było przed wprowadzeniem płytek Fliptronic. Te optoizolatory były na płycie głównej i obsadzone były złączki J9 i J10 - okablowanie przycisków i cewek łapek. Przy płytce Fliptronic okablowanie do łapek przeniesiono na tę płytkę. Tak czy siak test powinien wykazać sprawność przycisków i EOS'ów, dopiero można wnioskować co dalej.
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Liczba postów: 201
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
High Score ID: XIX
no właśnie test wykazał problem ze switch F2
potem już było łatwo, docisnąłem wtyczkę J905 i wszystko gra
na szczęście nie były to "dinksy" u7&8 bo są one bez podstawek i trzeba je chyba wylutować aby sprawdzić
dzięki za pomoc
XIX
|