mezik napisał(a):Chyba tranzystory nie mierzy sie omonierzem ale jesli sie myle to przepraszam. Chyba testem diody sie to robi. A czasem z testu wychodzilo mi ze dobry a i tak byl zepsuty
Masz rację co do ustawienia miernika, ale nie zdarzyło mi się, żeby dobry w pomiarach tranzystor był zwalony. Warunkiem jest pomiar wylutowanego tranzystora (a nie w płycie) no i pomiary we wszystkich kierunkach (E-B, E-C, B-E, B-C, E-C i C-E). Gorzej jest z MOSFET'ami.
mikbest napisał(a):Nie miałem intencji nic zatajać.
Następnym razem zadając pytanie podaj wszystkie informacje, jakie posiadasz - ułatwisz w ten sposób zadanie tym, którzy chcą Ci pomóc.
mikbest napisał(a):Do silnika podczas testu visor nie dochodzi napięcie. Nie podałem na silnik "zewnętrznego" zasilanie ponieważ nie wiem jakie i skąd.
Przede wszystkim zmierz na płycie napięcie w punkcie TP1 - powinno być 12 - 17 VDC. Jeśli napięcia nie ma lub jest "podejrzane" to sprawdź wyjęty bezpiecznik F116 (omomierzem, nie na "oko"). Jeśli napięcie jest, to możesz sprawdzić silnik zwierając kawałkiem przewodu (najlepiej zakończonego izolowanymi "krokodylkami" - można użyć przewodu od miernika) kolektor (blaszkę) tranzystora Q20 (tak, masz rację) do masy na Power Driver Board - silnik powinien się kręcić. Jeśli się kręci, to podejrzany jest tranzystor, ale może być inna przyczyna (oby nie :-) ), jeśli się nie kręci, to albo padł silnik, albo masz przerwę w połączeniach i nie mam tu na myśli przerwanego przewodu, bo to się raczej nie zdarza, tylko problem na złączkach lub punktach lutowania.