Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Time Machine DE - błąd z wyrzutem kuli, brak dzwonków
#1
Po zakupie urządzenia borykam się z dwoma usterkami, są to kłopoty z wyrzutem kulek i nie działające dzwonki.
Z tego co zauważyłem urządzenie wyrzuca kulę zaraz po uruchomieniu. Nie trzeba wciskać przycisku start, czasem may wtedy dwie do wystrzelenia i jeśli z tego tytułu pojawi się komunikat "missing ball" to każde wciśnięcie startu wyrzuca dodatkową bilę do wyrzutni (mieszczą się dwie więc trzecia wraca). Grę możemy uruchomić tylko po wyłączeniu automatu i ręcznym wrzuceniu trzech bil do miejsca skąd są wybijane.
Każda kula, która wypada dołem stołu (stracona) jest wrzucana do kolejki/zasobnika i to jest ok ale w tym samym momencie ta która tam już czeka jest automatycznie wyrzucana do wystrzału. powoduje to nieskończoną grę i zawsze mamy "ball 1" tylko 3 kule w poczekalni odnotowują utratę kuli a taka sytuacja się nie zdarza. Także przejście kuli przez rampę wyrzuca ekstra kulę do wystrzału ze sprężyny.
W czasie gry mamy zatem prawie zawsze 2 kule do wystrzału, grając jedną (kiedy jedna z 2 wpadnie) mamy już uszykowana drugą do strzału. Gra nigdy się nie kończy, po resecie mamy w do strzału w sprężynie i wyświetla "missing ball"
Trochę to zagmatwane w opisie, w razie czego mogę nagrać film.
Problem wydaje się być w logice wyrzutu kul, jakby ktoś zmostkował mechanizm wyrzutu z innym.
Drugi temat polega na braku "życia" w dzwonkach. Szukałem w ustawieniach i są one włączone, fizycznie podpięte choć mocowania są w słabym stanie to powinno się coś dziać.
Jedno co zauważyłem porównując mój sprzęt do jakiegoś z netu to że na tamtym jest zawieszona jakaś cewka, której ja nie mam a jest po niej ślad. Za to w wiązce nie widać żeby coś było nie podpięte. W załączeniu zdjęcia cudzesa i mojego dzwonka Smile


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz
#2
Żadnych pomysłów ?
Time Machine DE

The Machine: Bride of Pin-Bot
Odpowiedz
#3
Sprawdź wszystkie switche, które „widzą” bile od momentu jak wpadnie między łapki aż do miejsca przed wybijakiem
A gdyby geje opanowały nasze dzieje, to skąd na świecie brały by się geje ???



http://www.pinballowners.com/jarnie
Odpowiedz
#4
Ta brakująca cewka, to tzw "stukacz". Właściciele maszyn bardzo często ją odłączali lub demontowali. Przyczyn nie znam.
Co do Twojego problemu po pierwsze musisz sprawdzić stan switchów w outhole.

EDIT

Jarnie mnie ubiegł o sekundę.
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Odpowiedz
#5
Switche sprawdzałem na przejście czyli każdy z nich przepuszcza po wciśnięciu. Jeden gdzie wpada bila między łapkami, trzy w kolejce do wystrzału i jeden przy sprężynie. Jak grałem na 2 bile to nie wyrzucał drugiej do sprężyny, ta jedna czekała. Rampa wybija zawsze dodatkową bilę tak ze czasem gram jedna i 2 czekają gotowe do strzału. W sumie można jeszcze zamienić wsuwki na tych 3 w kolejce ale rampa i tak wariuje z wybijaniem niezależnie czy są kulki w zasobniku.
Już myślałem że pomylone są podłączenia z jakimś miejscem na playfield'zie gdzie jak wpadnie "kucha" to wyrzuca extra ball i gra się dalej ale nie wiem czy to urządzenie ma takie.
Time Machine DE

The Machine: Bride of Pin-Bot
Odpowiedz
#6
To że switch działa gdy go aktywujesz palcem nie jest jednoznaczne z tym, że będzie aktywowany bilą w grze, po to są otwory regulacyjne w outhole. Miałem ten sam problem w GNR. Playfield leżący, drzwiczki otwarte, miernik podpięty pod każdy switch po kolei, wrzucasz bile i sprawdzasz czy dzialają.
A gdyby geje opanowały nasze dzieje, to skąd na świecie brały by się geje ???



http://www.pinballowners.com/jarnie
Odpowiedz
#7
Sprawdzone, switche są ok. Ciekawostką jest że po sztucznym wygenerowaniu "game over" czyli pominięciu środkowego wyrzutnika też wybija bilę. Teoretycznie gra się skończyła i nie działają łapki a po chwili wywala bilę. To samo po samym włączeniu flipera zanim włączy się start. Rozumiem inne punkty "zrzutu" że stół się czyści z kul i wracają na start ale akurat z tego gloryhole Smile nie powinien szykować kuli gotowej do strzału. Jakby dostawał sygnał zmostkowany albo przez brak jakiejś diody się cofał skądś. Niektóre cewki i switche maja coś dolutowane niektóre nie.


Załączone pliki Miniatury
                       
   
Odpowiedz
#8
Z całego twojego opisu przychodzą na myśl mi takie kwestie, czy testowałeś switche Trough 1,2,3 w menu serwisowym ? i czy kolejność jest prawidłowa tak jak na schemacie ? bo być może ktoś wcześniej grzebał i może coś zamienił z przewodami, a druga kwestia może być problem w opr. ROM sprawdź też Q45 i Q37 skoro flipper wyrzuca bilę zaraz po włączeniu, ale sprawdź swithe w menu serwisowym i daj znać. A tak przy okazji to coś dolutowane to diody i trzeba sprawdzić czy zgadzają się ze schematem Smile
Odpowiedz
#9
Moim zdaniem (ostatnie zdjęcie) tam czegoś brakuje. Widzę parę zielonych przewodów wiszącą w powietrzu. Nie gra również coś z pierwszym switchem z lewej. Ta dioda jest dodana, bo oryginalna jest w niebieskiej koszulce. Do końca przykręconego do blatu przylutowany jest jeden biały przewód a do dodanej diody drugi. To ewidentnie jest jakaś rzeźba.
Ze schematu wynika, że GRN-RED i WHT-VIO to lewy EOS.
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Odpowiedz
#10
Co do braku cewki stukacza to często "pożyczano" tą cewkę z braku zapasowych części.
A odnośnie usterki czy przypadkiem nie jest uszkodzone sterowanie przekaźnikiem bądź przekaźnik A/C selekt ? Test cewek prawdę powie.


Przypomniało mi się jeszcze że na lewej dolnej płycie pcb często puszczają luty na złączach i dzieją się
różne dziwne efekty.
Odpowiedz
#11
DZWONKI : Poczyniłem genialne okrycie rozplątując izolację obciętego stukacza , ktoś po prostu obciął wiązkę i nie połączył brązowych przewodów. Pfff , nie pomyślałem że można zrobić taki numer więc nie zaglądałem wcześniej. No to połączyłem brązy i robię test i...dzzyyyn ! Coś zadzwoniło, naprawiłem. Tylko dla czego dwie cewki tak sterczą, hmm pewnie tak mają na starcie. Zamieniły się tylko miejscami na chwilę (zewnętrzne na dół - środkowa w górę) kiedy następuje magiczny moment niekontrolowanego wybijania kuli po włączeniu sprzętu.
Chwila gry testowej i zapach, którego nikt pracujący z elektryką pewnie nie lubi. Wyłączam, podnoszę playfield i oczywiście cewki się smażą, te dwie zewnętrzne. No to odłączyłem wtyczkę od tej wiązki i sprawdzam przejścia i okazuje się że przejścia są w tym urządzeniu na wszystkim. Sprawdzając w kostce każdy fiolet ma przejście z każdym i brąz też. tylko ten obcięty od stukacza nie. Spalone diody na cewkach ? Każda ma przejście w 2 strony na full mierząc wlutowane jak stoją.

KULE : Sprawdziłem w manualu strona 22 - 24 w pdf ( http://www.progettosnaps.net/manuals/pdf/tmac_a24.pdf ) i przewód biało/fioletowy powinien iść do tiltu, lewy EOS, lewy rollover (gwiazdka), center pop bumper (grzybek).
Odlutowałem biało fioletowy od włacznika gdzie nie był przylutowany i widać już że mamy komplet przewodów do lewego EOSa, którego w ogóle nie mam. Test switchy pokazał też że z tej wiązki dział tylko tilt. Zwarte przewody lewego EOSa niestety nie działają na teście i lewy EOS się nie wyświetla.
Może wiązka ? "Przedzwoniłem" przewody po kolei i do samej płyty maja przejście. No to odłączyłem wtyczkę na płycie, pewnie nie ma napięcia na tym pinie. No jest, na każdym jakieś 4.9V razem z biało fioletowym. No to podłączam ponownie, sprawdzam przy lewym EOSie i... 0.69V WTF ?
Może gdzieś gubi po drodze. Mierzę na podłączonej kostce ...0.69V , wszystkie inne 4.9V
Ręce opadywują.

EDIT : Fizycznie okazuje się że tilt ma kabel biało brązowy raczej a biało fioletowy idzie na stycznik w drzwiczkach.Do tego rozłączony tilt ma napięcie na obydwu łączonych przewodach i działa.Hmm. Kolejny test "active switch" pokazał że włączone są te wszystkie switche na 7 rzędzie czy na biało fioletowym przewodzie. Czyżby jakieś zwarcie ?


Załączone pliki Miniatury
                       
   
Odpowiedz
#12
Coś to wszystko jest nie tak.
Cewki sie smażą bo zamiast bezpieczników na płycie zasilacza może są gwoździe.
Nie można na ślepo podłączać cewki bez sprawdzenia tranzystora sterującego oraz samej cewki.
Cewka raz a dobrze przysmażona kończy bezpowrotnie swój żywot.
Wszystkim zawsze mówię- gdy po włączeniu maszyny usłyszysz cewkę i nie wyłączy się po 1-2 sek wyłącz natychmiast maszynę i...szukaj przyczyny lub rozłącz tę cewkę bo skutki bywają opłakane.
Jeśli chodzi o styki to na gnieździe CN10 przy wyciągniętej wtyczce ma być jedynka logiczna na wszystkich pinach czyli ok 5V.
Zresztą na CN8 również podobne napięcia (tam są impulsy).
Wygląda na uszkodzenie na płycie głównej powodowane najczęściej przez nieumiejętne dotknięcie przewodu zielonego lub białego do dużo wyższego napięcia występującego na cewkach.
mizet102
Odpowiedz
#13
JPG 223 ma nieostrość na przewodach ale one tam wiszą sobie już luźno. Dwa zlutowane zielone i biało fioletowy. Powinny być na lewym EOS a dokładniej na tym dodatkowym styku piętrowym który widać na prawej cewce. Na lewej jest tylko jeden styk i nie ma do czego ich przylutować. Biało fioletowy wyglądał jakby się urwał ze switcha w uothole więc tam był przylutowany ale to nic nie zmieniało z wyrzutem kul. Dodatkowo zauważyłem ze styk prawej cewki dość mocno iskrzy podczas załączania w stosunku do lewego
Wszystkie bezpieczniki wymieniłem na takie jak powinny być bo było kilka zdrutowanych. Raz przepaliło mi 4A (powinno być 3A) od wyrzucania kuli właśnie w outhole. Po tym było słychać przekaźnik który próbuje coś zdziałać a nie może. Przestał działać środkowy wyrzut do kolejki kul i wyrzut na rampie (blokowało kule) Wygląda jakby działały one wszystkie jednocześnie i dawały za duży strzał na raz a do tego niepotrzebnie wyrzucało dodatkową kule przy każdym zdarzeniu. Jakby sterowanie było jednym plusem np.
Płyta wygląda mi na dobrą bo po zdjęciu kostki ten feralny styk od biało fioletowego ma 4.9V jak wszystkie . Po podłączeniu pokazuje w teście włączone "odbiorniki" na tej linii na stałe i one nie działają. Stąd podejrzenie o zwarcie.
Cewki dzwonków nie spaliły się na amen a jedynie dobrze rozgrzały, wydaje mi się że nie powinno być swobodnego przejścia między wszystkimi przewodami na kostce dzwonków więc tam najpierw szukam błędu. Co powoduje że normalnie napięcie z + nie przechodzi po całych dzwonach ? Diody ? Rozumiem że plus brązowy jest na stałe a sterowanie mamy minusem na fioletach ?
Time Machine DE

The Machine: Bride of Pin-Bot
Odpowiedz
#14
Po wyjęciu wtyczki CN8 też na wszystkich pin jest ok 5V (4.7)?
Jeśli tak to pewno ten biały przewod z napięciem 0.69 jest ewidentnie zwarty gdzieś do masy przez którąś diode.
Co widać na test switch przy wyłączonych CN8 oraz CN10?
mizet102
Odpowiedz
#15
Przy wyjętej i wsadzonej wtyczce wtyczce CN8 jest jakieś 4.8V na każdym styku i test aktywnych na wyjętej podaje aktywne włączniki z biało fioletowego (z CN10) . Na wyjętej wtyczce CN10 test wyświetla że wszystkie otwarte. Czyli ewidentnie czyta z przewodu biało fioletowego.
Time Machine DE

The Machine: Bride of Pin-Bot
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości