02/02/2018, 23:49
Tak jak wcześniej obiecałem nie wiem czy dobrze umieściłem ten temat, ale chciałbym spróbować stworzyć własną maszynę oraz podzielić się tym właśnie tutaj na forum, flipper nie będzie budowany od podstaw ponieważ z powodu braku czasu nie chcę go tracić na zabawę w stolarza i umieszczania cewek, switchy, żarówek itp od począ
tku, proszę również o nie pisanie tutaj nie na temat aby z tego nie zrobił się offtop, tylko kwestie pomocne i pomysły, chcę poważnie podejść do tematu, mam nadzieję że się uda, w poniższym spisie zamieszczam szczegóły:
1. Moduł główny to ARDUINO MEGA 2560 + złą cza Terminal Block PA06
2. Wyświetlacz MATRIX MAX 7219 Red ( 2 player )
3. Dławik DFPlayer mini + wzmacniacz
4. Płyta z tranzystorami do sterowania cewkami i lampkami.
5. Do rozszerzenia I/O w w arduino posłuży PCF8574
6. Raspberry PI + monitor 22"
7. Zasilanie
Tutaj będę zamieszczał okresowo postęp moich prac, proszę o wyrozumiałość gdyż naprawdę mam skromnie z czasem ponieważ pracuję w branży IT.
Pozdrawiam
Tutaj filmiki z prototypu, na począ tku uruchomienie i test wyświetlacza oraz dźwięku, następnie pojawia się napis WRZUĆ MONETE i punkty na przemian, czeka na monetę no i start gry dalej zobaczcie sami :lol:
Opcje jakie są już dostępne to:
1. Ustawienie ilości bill z pamięcią 1-5
2. Regulacja głośności z pamięcią 1-30
3. Free Play
4. Funkcja Coin
5. Zapamiętywanie kredytów po wyłączeniu z sieci
6. Zapis HIGHSCORE
7. Animacje wideo
8. Menu diagnostyczne do testowania oświetlenia LED, switchy oraz cewek.
Funkcje gry:
1. BALLSAVE 40s
2. MULTIBALL
3. EXTRA BALL
4. BONUS końcowy
Dźwięki są z gry Mortal Kombat :roll: muzyka w tle zaprogramowana. (wejścia IN Switches ukończone), multiball zaprogramowany, programowanie wyjść OUT dla COIL-s ukończone.
2 Players - zaprogramowane i tak już docelowo zostanie
TEST MENU - LED - SWITCHES - COILS - zaprogramowany
I sporo poprawionych kosmetyków programowych które wyszły w trakcie testów i użytkowania na imprezach RETRO.
GI - zaprogramowane i podłą czone,
FLASH LED na bumperach zaprogramowane i podłączone
Projekt powstanie na bazie playfieldu FIREBALL II dzięki koledze KRISZNA od którego zakupiłem w/w flippera. DZIĘKUJĘ
Wi�c tak, wst�pnie zasady gry wygl�daj� nast�puj�co:
MULTIBALL + 5000 POINTS: aby go dosta� nale�y umie�ci� kule w 2 gniazda 1-lewe i 1-prawe nast�pnie 3 kul� z g�rnej lewej �apki trafi� w �rodkowy target, nast�pny MULTIBALL mo�na zrobi� dopiero po stracie wszystkich kul z multiball-a ka�de trafienie w gniazdo przed strat� flipper b�dzie odrzuca� kulki,
EXTRABALL: aby dosta� dodatkow� kul� nale�y zdoby� 100000 punkt�w,
EXTRABALL ZEGAR: czyli po doj�ciu od 1 do 12 otrzymasz za ka�dym razem dodatkow� kul� (nie jest �atwo) poniewa� trzeba to zrobi� podczas rozgrywki 1 kul�, czyli graj�c dojdziesz np. do 10 i stracisz kul� to zegar zaczyna od 1, ZEGAR dzia�a zliczaj�c punkty z bonus ka�da cyfra to zdobycie 1000 punkt�w bonusa (prz okazji widzimy ile b�dzie punkt�w z bonus) ZEGAR pokazuje przyk�adowo 1 i miga 2 to znaczy �e bonus b�dzie >=1000 gdy �wieci 1 i 2 a miga 3 to bonus >=2000 itd.
KICKBACK: czyli wybijak mi�dzy flipperami, na starcie gry dostajesz 3 u�ycia kolejne 3 zbieramy za ka�dy MULTIBALL o tym czy jeszcze mamy informuje nas migaj�cy INSERT "SPL."
BONUS 2X - uzyskuje si� za doj�cie do 4 ZEGARA �wieci dolny INSERT 2X
BONUS 3X - uzyskuje si� za doj�cie do 8 ZEGARA �wieci dolny INSERT 3X
BONUS 4X - uzyskuje si� za doj�cie do 12 ZEGARA �wieci dolny INSERT 4X
2X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje si� poprzez zbicie 1X bank�w TARGETS LEWY, �RODKOWY, PRAWY
3X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje si� poprzez zbicie 2X bank�w TARGETS LEWY, �RODKOWY, PRAWY
4X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje si� poprzez zbicie 3X bank�w TARGETS LEWY, �RODKOWY, PRAWY
5X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje si� poprzez zbicie 4X bank�w TARGETS LEWY, �RODKOWY, PRAWY
czyli np. za BUMPERY s� po 50 punkt�w to przy 2X jest 100 punkt�w, przy 3X jest 150 itd. informuj� o tym INSERT-y po bokach zegara 2X, 3X, 4X, 5X
3 MIGAJ�CE ZIELONE STRZA�KI pierwsze uderzenie strza�ki zapala j� na czas 20s i dostajesz 500 punkt�w, nast�pne uderzenie tej samej kiedy jeszcze �wieci tzw. WHEN LIT dostajesz 5000 punkt�w itd.
BALLSAVE 40s czy jeszcze jest informuje nas migaj�cy INSERT "SAME PLAYER SHOOT AGAIN"
SKILL SHOT - w postaci spinnera podczas wybijania kuli do wylosowania 10, 100, 1000, 5000, 10000 punktĂłw
Filmiki:
1. Moduł główny to ARDUINO MEGA 2560 + złą cza Terminal Block PA06
2. Wyświetlacz MATRIX MAX 7219 Red ( 2 player )
3. Dławik DFPlayer mini + wzmacniacz
4. Płyta z tranzystorami do sterowania cewkami i lampkami.
5. Do rozszerzenia I/O w w arduino posłuży PCF8574
6. Raspberry PI + monitor 22"
7. Zasilanie
Tutaj będę zamieszczał okresowo postęp moich prac, proszę o wyrozumiałość gdyż naprawdę mam skromnie z czasem ponieważ pracuję w branży IT.
Pozdrawiam
Tutaj filmiki z prototypu, na począ tku uruchomienie i test wyświetlacza oraz dźwięku, następnie pojawia się napis WRZUĆ MONETE i punkty na przemian, czeka na monetę no i start gry dalej zobaczcie sami :lol:
Opcje jakie są już dostępne to:
1. Ustawienie ilości bill z pamięcią 1-5
2. Regulacja głośności z pamięcią 1-30
3. Free Play
4. Funkcja Coin
5. Zapamiętywanie kredytów po wyłączeniu z sieci
6. Zapis HIGHSCORE
7. Animacje wideo
8. Menu diagnostyczne do testowania oświetlenia LED, switchy oraz cewek.
Funkcje gry:
1. BALLSAVE 40s
2. MULTIBALL
3. EXTRA BALL
4. BONUS końcowy
Dźwięki są z gry Mortal Kombat :roll: muzyka w tle zaprogramowana. (wejścia IN Switches ukończone), multiball zaprogramowany, programowanie wyjść OUT dla COIL-s ukończone.
2 Players - zaprogramowane i tak już docelowo zostanie
TEST MENU - LED - SWITCHES - COILS - zaprogramowany
I sporo poprawionych kosmetyków programowych które wyszły w trakcie testów i użytkowania na imprezach RETRO.
GI - zaprogramowane i podłą czone,
FLASH LED na bumperach zaprogramowane i podłączone
Projekt powstanie na bazie playfieldu FIREBALL II dzięki koledze KRISZNA od którego zakupiłem w/w flippera. DZIĘKUJĘ
Wi�c tak, wst�pnie zasady gry wygl�daj� nast�puj�co:
MULTIBALL + 5000 POINTS: aby go dosta� nale�y umie�ci� kule w 2 gniazda 1-lewe i 1-prawe nast�pnie 3 kul� z g�rnej lewej �apki trafi� w �rodkowy target, nast�pny MULTIBALL mo�na zrobi� dopiero po stracie wszystkich kul z multiball-a ka�de trafienie w gniazdo przed strat� flipper b�dzie odrzuca� kulki,
EXTRABALL: aby dosta� dodatkow� kul� nale�y zdoby� 100000 punkt�w,
EXTRABALL ZEGAR: czyli po doj�ciu od 1 do 12 otrzymasz za ka�dym razem dodatkow� kul� (nie jest �atwo) poniewa� trzeba to zrobi� podczas rozgrywki 1 kul�, czyli graj�c dojdziesz np. do 10 i stracisz kul� to zegar zaczyna od 1, ZEGAR dzia�a zliczaj�c punkty z bonus ka�da cyfra to zdobycie 1000 punkt�w bonusa (prz okazji widzimy ile b�dzie punkt�w z bonus) ZEGAR pokazuje przyk�adowo 1 i miga 2 to znaczy �e bonus b�dzie >=1000 gdy �wieci 1 i 2 a miga 3 to bonus >=2000 itd.
KICKBACK: czyli wybijak mi�dzy flipperami, na starcie gry dostajesz 3 u�ycia kolejne 3 zbieramy za ka�dy MULTIBALL o tym czy jeszcze mamy informuje nas migaj�cy INSERT "SPL."
BONUS 2X - uzyskuje si� za doj�cie do 4 ZEGARA �wieci dolny INSERT 2X
BONUS 3X - uzyskuje si� za doj�cie do 8 ZEGARA �wieci dolny INSERT 3X
BONUS 4X - uzyskuje si� za doj�cie do 12 ZEGARA �wieci dolny INSERT 4X
2X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje si� poprzez zbicie 1X bank�w TARGETS LEWY, �RODKOWY, PRAWY
3X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje si� poprzez zbicie 2X bank�w TARGETS LEWY, �RODKOWY, PRAWY
4X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje si� poprzez zbicie 3X bank�w TARGETS LEWY, �RODKOWY, PRAWY
5X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje si� poprzez zbicie 4X bank�w TARGETS LEWY, �RODKOWY, PRAWY
czyli np. za BUMPERY s� po 50 punkt�w to przy 2X jest 100 punkt�w, przy 3X jest 150 itd. informuj� o tym INSERT-y po bokach zegara 2X, 3X, 4X, 5X
3 MIGAJ�CE ZIELONE STRZA�KI pierwsze uderzenie strza�ki zapala j� na czas 20s i dostajesz 500 punkt�w, nast�pne uderzenie tej samej kiedy jeszcze �wieci tzw. WHEN LIT dostajesz 5000 punkt�w itd.
BALLSAVE 40s czy jeszcze jest informuje nas migaj�cy INSERT "SAME PLAYER SHOOT AGAIN"
SKILL SHOT - w postaci spinnera podczas wybijania kuli do wylosowania 10, 100, 1000, 5000, 10000 punktĂłw
Filmiki:
http://www.youtube.com/watch?v=BE_a7dKm9...e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=d1NVFcK3J...e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=QTBR2GQLO...e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=NTrElZ-wf14
http://www.youtube.com/watch?v=7uQTLpUaU...e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=x5emh2pr5...e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=nCLr3-oWlVA
http://www.youtube.com/watch?v=d1NVFcK3J...e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=QTBR2GQLO...e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=NTrElZ-wf14
http://www.youtube.com/watch?v=7uQTLpUaU...e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=x5emh2pr5...e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=nCLr3-oWlVA