02/04/2013, 23:30
NEX napisał(a):Niestety jest coś co (przynajmniej dla mnie) wydaje się nie do przeskoczenia (choć twórca Angry Birds jakoś to przeskoczył ) - przeprogramowanie całego ROMu. Nie wiem czy jest ktoś kto dałby sobie z tym radę...
Jeśli byśmy chcieli pisać to bezpośrednio w kodzie maszyny, to będzie problem. Twórcy zapewne piszą w jakimś C lub C++, jednak nikomu swoich bibliotek nie udostępnią. Pozostaje więc Reverse Engenering i nauczenie się assemblera, co niestety jest już najwyższą szkołą jazdy przy programowaniu. Ale z pomocą przychodzi P-ROC. Dla tych co nie wiedzą - jest to zamiennik CPU Board (płyta odpowiedzialna za logikę flipera), który umożliwia sterowanie KAŻDYM elementem flipera i umożliwia stworzenie własnych zasad, dźwięków, animacji DMD itp. A wszystko przy wykorzystaniu w miarę prostego API w Pythonie (jest chyba jeszcze Java i C++ ale nie jestem pewien a nie chcę mi się sprawdzać). Ja za jakiś czas tak czy siak zamierzam sobie tą zabawkę kupić - kosztuje to 300$, ale zapewnia majsterkowiczom sporo fanu. Wadą tego rozwiązania jest to, że cały program nie jest uruchamiany z kości na płycie, tylko z zewnętrznego komputera. Można wstawić wtedy do środka jakiś najtańszy mały komputerek na ARMie (np. Raspbery PI - 35$). Oznacza to jednak nieco dłuższe odpalanie się maszyny (no i dodatkową elektronike w budzie, ale to akurat nie problem, bo Raspbery PI jest wielkości karty kredytowej).
To jeden z projektów modyfikacji flipera - Demolition Man On Steroids. Są jeszcze inne - poszukajcie.